LÅÅÅNG DAG!

Blev väckt av min underbara Sibban som sa att Flyleaf stod på fel sida av stängslet så de va bara till o ge sig ut o fiska upp henne o släppa in henne i hagen kl 05:30.. gav de hö o sen började jag, halvvaken, snickra ihop ett stängsel så jag kunde leda el till hagen.. o där ja stod i hagen hörde jag ett välbekant ljud, det lät som en häst kom skrittandes in på vår gård,  eller på grusvägen utanför hagen jag stod i rättare sagt.. men när ja funderade lite till förstelnad av skräck insåg jag att nja, varför skulle någon rida såhär tidigt o dessutom in på vårt område?? Då slog det mig att FAN! det är en älg!! på ungefär 0,0000000001 sekunder vände jag på klacken o ruuuusade mot hagen hästarna går i, utanför stängslet stannade jag upp, vände mig om för att se om älgen kommit närmare, eller okej.. det var visst inte någon älg.. det var två gubbar som kom gåendes utanför.. på kanske någon halv sekund där jag stod o glodde på gubbarna som just skrämt livet ur mig inser jag att jag hade så bråttom ut o fånga in hästen för bara tjugo minuter sedan att det enda jag hade fått på mig i hasten var mina skor och sibbans hoodtröja.. endast iklädd trosor nertill.. så jag sprang för livet in i huset! satans så skämmigt då!

De måste fått sig en vacker syn på morgonen iaf.. gravid brud i trosor och hoodtröja springandes för allt vad livet är värt över en äng i skogen halv sex på morgonen..
Jag fick i alla fall liv i staketet och alla hästarna har hållt sig inne. inte ens när man bor längst ut på en grusväg i skogen kan man få va nudist! what the.. vi har till o med privat-skyltar fram till gården??:(
Nu är kl 02:40 o Sibban o jag kom just hem efter en bilfärd runt Torsås/ Torhamn med Calle:)
Vi har också varit på pizzeria o ätit, Sibbans syster Ulrika fyller år imorgon så de hade bokat bord, och jag lyckades få i mig allt detta på mindre än en timme:
- 1 Pizza
- ½ Gyrostallrik
- 1 tallrik m. sallad
-1 Fanta
-2 koppar kaffe
- 1 tårtbit

o ja va bara lagom mätt.. haha helt sinnes..
nu ska jag sova.. har två underbara, lediga dagar framför mig! :)
pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0